Meranie výkonu motora je možné spraviť vďaka profesionálnej výkonovej stolici MAHA LPS 3000 LKW, PKW. Po objednaní sa na termín zákazník príde s vozidlom priamo do centra, v ktorom výkonovku máme. Vozidlo sa najprv poriadne upevní - pretože bude vystavené naozaj hraničným hodnotám, ktoré sú ťažko dosiahnuteľné aj pri profi cestnom teste na skúšobných dráhach. Podmienky merania musíme čo najviac prispôsobiť tomu, aby boli zhodné s podmienkami idúceho vozidla po vozovke. Meranie potom začne, ale treba rátať s tým, že rýchlosť pri meraniach mnohokrát presahuje 200km/hod.
Mylná predstava niektorých zákazníkov o meraní je, že meranie musí trvať dlho, aby bolo presné a dobré. Nie je auto ako auto, niektoré stačí nechať na meraní 15 minút, iné 45 alebo aj viac. Na meraní môžete byť prítomní a tak vidíte, že vás v ničom neklameme. Väčšinu času zaberá osadenie na výkonovú stolicu (príprava je veľmi dôležitá, netreba nič unáhliť). Veľa času zaberie najmä to, ak meranie musíme z nejakého dôvodu urobiť viackrát, to znamená opakovane.
Servisný technik posúdi, či môžeme meranie ukončiť a vytlačí záverečný protokol s grafom. Protokol z merania obsahuje vždy dve hodnoty maximálneho výkonu, jednu hodnotu maximálneho krútiaceho momentu a jednu hodnotu výkonových strát. Všetky maximálne hodnoty sa uvádzajú pri konkrétnych otáčkach a rýchlosti. Samozrejmosťou je aj vysvetlenie nameraných hodnôt zákazníkovi.
Výkonovka – brzda nám neukazuje iba spomenuté tri hodnoty. Opísanie hodnôt patrilo len k meraniu výkonu. Tieto stroje sa dajú využívať aj pri diagnostikách, servise a odstraňovaní porúch. Máme s nimi možnosť domeriavania a kontroly ďalších veličín ako tlak turba, paliva, teplota oleja, ... V závislosti od technológie elektroniky vo vozidle môžeme merať ešte mnohé ďalšie veličiny, ktoré je riadiaca jednotka schopná kontrolovať a vie nám o nich podať informáciu. Nejde teda iba o samotné zmeranie skutočného výkonu. Možnosti využitia výkonovky sú naozaj široké.
Pozrite sa, na ktorých autách sme merali výkon Videogaléria chipovania